יוטה ודנבר דורסות בסיקור משחקי שלישי/שחר צ'קוטאי

תמונה

בוקר טוב לכולם! מקווה ששלומכם טוב, עוברים את הסגר/עבודה בשלום.

שני משחקים היו לנו הלילה, שניהם עם תבנית דומה – מחצית ראשונה צמודה אך עם בריחה בסוף המחצית והמשך מחצית שניה משעממת.
עבדכם הנאמן ער משלוש בעקבות רעמים שהעירו את בתו שבכתה ואחרי שנרגעה היא ביקשה פמלה אז לכבודה אקדיש את השיר.

דנבר (7-7) – אוקלוהמה (7-6) :101-119

רבע ראשון אדיר של יוקיץ כאשר הוא קולע 15 נק אך הרבע נסגר צמוד. ריצת 8-0 של מחליפי נאגטס בפתיחת הרבע השני נותן להם את היתרון. הרעמים לא מוותרים, במיוחד הלילה הם נותנים את אותותיהם וחוזרים למרחק פוזישן בודד. משם הנאגטס רצים 10-0 תוך דקה. דורט ומארי מחליפים נקודות ויוקיץ על הבאזר חותם את ההפרש על 11.

במחצית השנייה המומנטום של דנבר ממשיך והיתרון תופח ל-19. הרעמים עוד מצמצמים ל-11 אבל הנאגטס לוחצים על הדוושה ועולים ל-21 הפרש לקראת סיום הרבע. מכאן דנבר לא מסתכלת לאחור ומתכוננת לחמשת משחקי החוץ הבאים עליהם לטובה.

אצל מטילי הזהב – יוקיץ בערב סטנדרטי שלו עם 27 נק' 12 רב' ו-6 אס', לצידו עוד שישה שחקנים בדו ספרתי. מוריס 15, ברטון ומילסאפ (12 רב') 13 כ"א דוזיר והאריס 11 וגרים 10. מארי 5.

אצל הרעמים – דורט עם 20 היה נקודת האור היחידה. שג"א 14 נק' עם 7 אס' ביזלי 12 ורובי עם 10 לצד 9 רב'.

יוטה (4-10) – ניו אורלינס (8-5) : 102-118

כעבור רבע צמוד יחסית יוטה מסיימים עם יתרון 5 ובפתיחה הרבע השני זה עולה ל-10 אחרי הטבעה של ניאנג. ואן גנדי מזעיק פסק זמן וקבוצתו מורידה לאט לאט את ההפרש ועם 8 נקודות רצופות של אינגרם המהפך מושלם. קלקרסון עונה לו משלוש ואומר לא כל כך מהר. אך השקנאים בשלהם משווים את המשחק. מכאן רצה המארחת 6-0 עד למחצית

את המחצית השניה פותחת יוטה עם מטר שלשות שכולל 4 שלשות רצופות שפותחות פער 15 תוך 4 דקות מתחילת הרבע. סל רודף סל והיתרון כבר עולה ל-19 אך יורד בחזרה ל-15. יוטה ממשיכה בשלה ועולה ליתרון 20+. מכאן ואילך הג'אז לא מסתכלים לאחור ומוסיפים עוד W למאזן שלהם בדרך לראשות המערב.

מיטשל ניצח על הנגנים עם 27/7/4. על הגיטרות מהספסל קלרקסון עם 18 איגלס 15 וניאנג 10. על הקלידים בוגדנוביץ עם 11 לצד 7 רב'. על התופים גובר עם 13 נק' 18 רב' ו-3 חסימות מצלצלות. ועל ההפקה קונלי עם 6 נק' אך עם 10 אס'.

אצל השקנאים הגשם הפריע ומנע לעוף ישר אבל לפחות ציון ואינגרם בלטו עם 32 ו-17 בהתאמה. בלדסו עם 9 נא"ק עם 9 גם הוא

Subscribe
Notify of
43 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אשך טמיר המקורי
20/01/2021 6:49:25

תודה רבה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

תודה רבה צ'יקו. הסטטיסטיקות, כהרגלן, מתחילות להתיישר, והקבוצות החזקות משפרות את המאזנים שלהן – יוטה כבר שניה ודנבר כבר בפלייאין.
.
והספרס במקום החמישי, אחרי משחקים בעיקר מול קבוצות מערביות, וכשפופ שומר את הקלף הסודי, הלוקה שלנו, סאמניץ', לפלייאוף. יהיה מעניין.

אשך טמיר המקורי
20/01/2021 9:27:54

סאמניץ' לא מתאים ל-NBA

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

מסכים שכרגע הוא נראה לא קשור לליגה, אבל הוא מאד מאד צעיר, לא שיחק במכללות, בקושי שיחק בבוגרים (אפילו באירופה), אז לדעתי עדיין יש סיכוי.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

ועוד זווית – את ברטאנס בחרו כבר ב-2011, יחד עם קוואי, והשאירו אותו שם 5 שנים תמימות (!!!!!), בזמן שקוואי כבר שיחק בחמישיה וזכה בfmvp, וגם אחרי חמש שנים לקח לו זמן להשתלב. לדעתי עם סאמניץ' ניסו את ההפך – להביא אותו בוסרי לגמרי ולגדל אותו בג'י-ליג, אבל זה עדיין לוקח כמה שנים. נראה אם זה יעבוד.

אשך טמיר המקורי
20/01/2021 10:30:50

עזוב, ראיתי אותו לדקה ורבע, תאמין לי שזה הספיק…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אתה רוצה לגדל אחד כמו בארטנס או פולטל ל5 שנים 😂😂😂 לא עדיף כבר להביא מוכן?
מילא היית אומר לי הוא דירק או טימי .
גדול אתה מאנו

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

השאלה מה האלטרנטיבות – הסתכלתי עכשיו מי נבחר אחריו, ונכון לעכשיו נראה יותר טוב ממנו – אין יותר מדי: יש את טייבול ואת הורטון טאקר, ששניהם גארדים וכאלה דווקא היו לנו, ואת ברנדון קלארק וגרנט וויליאמס שטובים מסאמניץ' כרגע אבל לא חושב שיהיו כוכבים גדולים. אפשר לומר שעדיף היה לקחת את קלדון ג'ונסון ב-19, ולא להסתכן בכך שישאר על הלוח ב-29, ולקחת את סאמניץ' ב-29, אבל האמת שזה לא היה משנה שום דבר. האמת שלפני הדראפט חשבתי שיקחו את טייבול, אבל מכיוון שהוא גארד אני יכול להבין למה העדיפו גבוה. בקיצור, זו בחירה מסוג היי-ריסק היי ריווארד, שמועדון במצב שלנו צריך לקחת לפעמים, ובכל מקרה, לנוכח האלטרנטיבות, קשה לי לומר שיש כאן פספוס גדול.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אף אחד לא אומר שהיו אלטרנטיבות פשוט זה בחירה נמוכה ורוב הסיכויים שזה פח. יצא לי לראות אותו מעט דקות ושוב אני נאלץ להסכים עם האשך (מסכים איתו יותר מידי לאחרונה)

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
20/01/2021 7:48:10

כן ציקו, הגאון הוא בעצם מוצארט אבל לבד הוא לא יגיע לכלום.
האף אנד דאון של מארי זו הבעייה הכי גדולה של דנוור.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

היית רוצה את הגאון בסלטיקס אה😎

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
20/01/2021 8:25:18

ברור, אבל מהיום יש רק גאון אחד בהופס…
ו………… יש מוצרט

Jonathan
Editor
20/01/2021 8:52:30

תודה על הסיקור.
איכשהו ציפיתי ליותר מהפליקנס העונה. עם ציון בריא מתחילתה והשילוב שלו עם אינגרם. גם חשבתי שלונזו יגיע לאיזשהו שיא. לא אולסטאר, או משהו רציני, אבל שיימצא את מקומו… אבל נראה שהוא בעיקר מדשדש.
*
משהו לגבי אתמול (כי היו רק שני משחקים הלילה).
ראיתם את הדרך שבה הנטס שמרו על יאניס?
https://www.youtube.com/watch?v=tjAZLuJ5rSM
אם עוד קבוצות יתחילו ליישם את השיטה הזו אז הוא עלול להיות בבעיה.
🙂

אשך טמיר המקורי
20/01/2021 9:29:24
Reply to  Jonathan

הורידו לו את המכנסיים מול כולם

אשך טמיר המקורי
20/01/2021 9:30:23

מצד שני הוא צריך פשוט לשעוט לכיוונם ולהתנגש כמו כדור באולינג ויילך לקו ל-6 זריקות, כש-3 מגינים מקבלים עבירה.

Jonathan
Editor
20/01/2021 9:50:48

הרבה מהיכולת שלו זה בלשעוט ולחתוך פנימה והוא מדהים בזה… רק שכשההגנה מצטופפת זה נהיה הרבה יותר קשה.
חוץ מזה שהעונה יש לו איירבולים גם מהעונשין…

Jonathan
Editor
20/01/2021 9:59:02

זה ארוך. יכול לנסות בערב אבל ממש אשמח אם תיתן לי את השורה התחתונה.

אשך טמיר המקורי
20/01/2021 10:21:40

הגיע עם אחלה ג'אמפ שוט מאירופה ושברו לו את המכניקה לחלוטין

Jonathan
Editor
20/01/2021 11:05:30

תודה

Jonathan
Editor
20/01/2021 9:52:57

ובכלל… כשהארדן עומד בדרך שלו אם הוא יינסה לסחוט עבירה זה ייגמר בעבירת תוקף… לא ספורטיבית… אולי אפילו אישום פלילי. לא מתעסקים עם הפלופר בעניינים האלה.

Jonathan
Editor
20/01/2021 11:07:55
Reply to  צ'יקו

גם אני לא הייתי סומך על זה במקומם. אבל בגדול – כל מה שאינו חיתוכים פנימה איכשהו מרגיש מוגבל ואפיחו מתדרדר אצלו. זה כבר הקשה עליו בשלבים מתקדמים ולדעתי זה ימשיך ככה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Jonathan

דווקא זה הדבר הכי בטוח לסמוך עליו.
אתה חושב שיאניס יקלע 4 משחקים בפלייאוף מולם מרחוק?
אני עושה לו לברון 07 ו11 וסימונס 2017- 2021

עגל
עגל
20/01/2021 12:31:54

סימונס 2017-2040

ירון, החלום
ירון, החלום
20/01/2021 14:35:46
Reply to  עגל

בס"ד אל תגזים, ב2040 הוא יזרוק איזה 40 שלשות בעונה…. בבית.

Jonathan
Editor
20/01/2021 14:44:14
Reply to  עגל

מלך השלשות ב2k40.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

שכחתי גם ראס 2018-21

ברוך רובין
ברוך רובין
20/01/2021 15:26:50
Reply to  Jonathan

ג’ונתן יאניס עדיין סיים את המשחק אם 34 נקודות ב50 אחוז מהשדה, אם תסתכל על השמירה היא פשוט נוראית, הצלפים פתוחים לגמרי אם החמור היווני היה מוסר לפינות זה היה שלושת אימון מהפינה

Jonathan
Editor
20/01/2021 15:34:01

הוא עדיין שם מספרים יפים מהשדה בכל פעם.
הבעיה היא שהואעושה את זה בדרך דומה בכל פעם. זה טריק ממש יפה שהוא עושה בצורה מדהימה (אני מודה שאני מאוד אוהב לראות אותו משחק) – אבל זה תמיד אותו הטריק ולדעתי זה בסיכון גבוה להיתקע בכל פלייאוף…

ברוך רובין
ברוך רובין
20/01/2021 15:49:15
Reply to  Jonathan

אני מסכים איתך בזה והוא כל פעם נתקע בפלייאוף אבל, הבעיה העיקרית זה לא בו אלא בונדלהצר הסתום והמקובע. הוא כמעט ולא משתמש ביאניס כחוסם במהלכים שמתגלגל פנימה (ויאניס מדהים בהם), כמעט ולא מריץ שיטת ותרגילי (horn) עם חסימות כפולות שיאניס שותף להם . מיאמי האטו את יאניס די בקלות שנה שעברה, בונדלהצר הוא לא המאמן המתאים לקבוצת פלייאוף ובטח ללא אחת שרוצה לדבר בכלל על אליפות.

Jonathan
Editor
20/01/2021 15:55:46

לא יודע מה הבעיה שם. בודנהולצר הביא את אטלנטה נטולת הכוכבים של לפני כמה עונות למאזנים טובים (וכשלונות פלייאוף) אבל נראה ששם כן היה יותר מאשר מהלכי ISO, פשוט כי לא היה מישהו כמו יאניס.
עם יאניס לא רואים ממש קליעות מהפינה או פיק אנד רולים וסקרינים סופר מתוחכמים. אני מודה שההבנה שלי מוגבלת אבל הרבה ממה שהולך עם יאניס זה פשוט לתת לו את הכדור מול הסל ולזוז הצידה. אולי זה דווקא השחקן שלא מצטיין בללמוד תרגילים?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Jonathan

הבעיה
1. ליאניס אין קליעה מה שסותם את הצבע. שחקן כזה לא יכול להביא טבעת בלי כוכב גדול לצידו.
לברון שהיה טוב מיאניס בקליעה אבל גם חלש לא הצליח למה שיאניס יצליח?
רק שעבר לסופר טים הצליח.
אין ליד יאניס מס 2 בקליבר היסטורי כמו שיש ללא מעט קבוצות אלופות. מידלטון טוב אבל לא שם.
2. קיבעון הגנתי. הוא הולך עם שיזרקו שלשות. לפעמים זה לא עובד ולפעמים כן עד כה בפלייאוף לא עבד לו.
3. צוות מסייע לא מספיק טוב. הצוות שלו נופל מיתר הקבוצות.

רועי ויינברג
Admin
20/01/2021 10:07:23

תודה רבה צ'יקו, יופי של סיקור. ניו אורלינס חייבת להשיג עוד קליעה, בין אם בטרייד או שינוי ברוטציה. ערבים של 6/26 מהשלוש לא טובים ולא מוציאים את כל הפוטנציאל שיש לזאיון ואינגרם בצבע.

golan
golan
20/01/2021 11:00:30

לא מבין את ניו אורלינס … במקום להתחזק, העבירו את הולידיי על בלדסו,
לא מחוברים, לא קולעים, וגם ההגנה לא משהו … מה המטרה שלהם ??? סיפור AD חדש ?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  golan

ציון לעולם לא יהיה טוב כמו ad. יעמיד אולי אותו סטט בעונה הסדירה אבל זה לא אותה רמה. ואני בכלל לא מדבר על ההגנה.
מי שהולך לישון עם לונזו בלדסו ואדמס בחמישייה מתעורר בנגרייה.
אדמס רדיק הארט על דינווידי ושאמט טוב לכולם.
בליגה שכל גארד הוא כמעט לפחות אולסטאר ביכולת שלו לקלוע וליצור לונזו ובלדסו זה ממש בתחתית.
הגארדים היום בליגה מטורפים כל אחד יכול לשים 30 נק כמו כלום כולם דריבלרים קלעים מוסרים יוצרים.
אתם יכולים בכלל להשוות את לונזו או בלדסו אפילו לטרי רוזיר? אני בכלל לא מדבר על העילית.
אצל לונזו זה לא רק קליעה זה הדבר הכי פחות בעייתי שאני רואה אצלו. הבחור פשוט אדיש 0 רצון 0 האסל 0 תוקפנות 0 לחץ על ההגנה מעביר חצי מוסר ועומד על ה3 שאיש לא שומר עליו ומעיף שלשה זהו זה כל המשחק שלו.
ובלדסו זה יותר גרוע מלונזו. איך פעם אשך אמר ווסטברוק מייד אין ציינה אבל ראס העכשוי תוצרת סין וגם בהגנה הוא אוברייטד בטירוף איך צחקתי שבחרו אותו לחמישיות ההגנה בגלל איזה מדד שמדד שהבאקס טובים בהגנה 😂😂😂.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

תגידו סתם משהו שהעלה לי גיחוך מה קרה להגנה שפיפן אמר שאיתה היה עוצר את הארדן בקלות? 😂😂😂😂
למה הפסיקו אותה? חשבתי שהיא אמורה לעבוד 😂😂😂😂

Jonathan
Editor
20/01/2021 14:43:28

טז"מ, אתה ודע שבדרך כלל אני לא מסכים איתך לגבי חשיבותה של הגנה…
אבל אני מסכים איתך כאן.
כולם מדברים על ג'ורדן שהיה קולע בימינו 50 נקודות למשחק (בקליעות חצי מרחק כהרגלו, האם הוא היה גם מנצח אותה כמות משחקים). אף אחד לא מדבר על הסיכויים של המגנים של אז לרדוף אחרי השחקנים של היום. לך תעשה "חוקי ג'ורדן" על שחקנים שקולעים מהלוגו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Jonathan

ברור פשוט מצחיק אותי אלה שאומרים שהמגינים של פעם היו מחסלים את הלהטוטנים להיפך הם היו עם שברים בקרסוליים ובטוסיק מהנפילות ומכמות הנאטמאגים.
הגארדים של אז היו נגריים איטיים וצבים ברובם היום הגארד הכי פח היה מטמטם אותם.
מי היה עוצר שם את דמיאן והארדן וכל אלה היו חוטפים 40. היו רגילים אז לשמור בשיטת סימונס על הגארדים היום הגארדים מעיפים מהלוגו.
מייקל היום כן היה קולע 50 בקלילות היה לומד לקפוץ על מגינים והיה גם קולע שלשות לא היה שום דרך לעצור את מייקל היום הוא היה מבצע ניגוב ברוטאלי אבל 6 טבעות לא היה לוקח היום יש לו תחרות קשה עם כל הכבוד למלון והאקים שאק קובי לברון דוראנט וכל אלה זה לא אותה רמה של תחרות. גורדן היום היה צריך לקרוע את התחת בהגנה על גארדי העילית ולא על כל מיני רוד סטריקלנד וטים הארדוואי ואלן יוסטונים למיניהם

Jonathan
Editor
20/01/2021 17:02:46

לגבי ג'ורדן – ההנחה היא שאותו השחקן מגיע. 33% בקריירה מהשלוש עם פחות שלשות בקריירה ממה שגארדים קולעים בשתי עונות. רוצה שייזרוק יותר? זה עדיין 33% ואולי פחות כי הן יהיו פחות נוחות. אי אפשר לשחק במשחק של "איזה גדול ג'ורדן היה היום" ולהוסיף לו יכולות משודרגות. אחרת זה: "איזה ענק ביל ראסל היה היום, 20 ריבאונדים למשחק ובטח היה קולע מרחוק כמו דוראנט. היה לוקח 20 אליפויות ב-20 עונות".
אני מסכים אבל שג'ורדן היה גדול היום, עושה את הנקודות שלו – ולוקח אליפויות – אבל פחות.
*
לגבי שמירה על שחקנים של היום… כן. חוץ מלשחק נגדם פוטבול אמריקאי אני לא רואה מה היו עושים. דמיין את ביל ליימביר רודף אחרי AD…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Jonathan

גם בלי שלשות היה שם 50 כפי שהוא

Jonathan
Editor
20/01/2021 17:58:42

לא דיברתי על כמה הוא היה שם אלא על כמה הקבוצה הייתה מנצחת אם היו מתעדפים אותו (באחוזי ההצלחה שהיו לו) על פני מה שקלעים אחרים מפיקים היום. לא ראיתי שבדקו את זה…

ירון, החלום
ירון, החלום
20/01/2021 14:39:17

בס"ד
תודה.
הקבוצות החזקות מתעוררות. יהיה מעניין בפלייאוף.